سبد (0)

معرفی اجمالی محیط متلب

در مطلب قبل، با پنجره ی Command در نرم افزار متلب آشنا شدیم. در این مطلب می خواهیم به طور خلاصه، با دیگر پنجره های متلب آشنا شویم.


در نرم افزار متلب، چندین پنجره ی دیگر نیز وجود دارند. این پنجره ها یا به صورت پیش فرض باز هستند و یا اینکه می توانیم آنها را باز کنیم. در این مطلب به توضیح پنجره های پیش فرض متلب می پردازیم. ممکن است در دیگر نسخه های متلب پنجره های دیگری به طور پیش فرض باز باشند،  اما شما می توانید پنجره های خود را شخصی سازی کنید.


در سمت چپ از پنجره ی Command، پنجره ی Current Folder قرار دارد. این پنجره، جایی است که پوشه ی جاری را مشخص می کند. یعنی می توانیم فایل های خود را در آن پوشه ذخیره کنیم یا اینکه از فایل های آن پوشه استفاده کنیم.

در سمت راست پنجره ی Command یک پنجره در سمت بالا قرار دارد و نامش Workspace است. در پایین نیز پنجره ی Command History قرار دارد. این پنجره دستوراتی که قبلا وارد شده اند را نمایش می دهد.

به طور پیش فرض، پنجره ی Command فعال است، اما با کلیک بر روی دیگر ناحیه ها، آنها فعال خواهند شد.

 

با آمدن ورژن 2012b، صفحه ی متلب دارای یک نوار ابزار جدید به نام toolstrip شد. به طور پیش فرض در متلب سه تب نمایش داده می شوند که عبارتند از Home، Plots و Apps. اما می توان تب های میانبر دیگری را نیز اضافه نمود.

 در داخل تب Home، آیتم های مختلفی وجود دارند. این آیتم ها به بخش های File و Variable و Code و Environment و Resources تقسیم شده اند. این برچسب ها را می توانید در زیر آیکن ها، در بخش خاکستری رنگ مشاهده نمایید. بعنوان مثال اگر در بخش Environment در زیر آیکن Layout بر روی علامت مثلثی شکل کلیک کنید، به شما امکان می دهد تا پنجره های داخل محیط متلب را شخصی سازی کنید و یا تب های میانبری را ایجاد کنید. دیگر ویژگی ها و آیتم های toolstrip بعداً توضیح داده خواهند شد. 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه