سبد (0)

دشت سوسن

در ابتدای تعطیلات نوروز نام دشت سوسن در تقویم برنامه های اکثر طبیعت گردان می درخشد و این منطقه زیبا با داشتن طبیعتی سر سبز و دریاچه میزبان مهمانان بسیاری از سراسر کشور می باشد.

هرچند جمعیت زیادی در این تعطیلات به منطقه می روند اما هفته اول بعد از تعطیلات هنوز اقلیم منطقه سرزنده است و می تواند آخرین روزهای خود را قبل از فصل علف سوز پذیرای شما باشد.

از اصفهان تا منطقه ذکر شده بین هفت تا هشت ساعت زمان نیاز است تا منطقه را لمس نمائید و اگر توانائی رانندگی در شب را دارید نیمه شب فرصت خوبی برای حرکت خواهد بود تا هم روز را در منطقه صرف نمائید و هم زمان کمتری از دست دهید.

مسیر رفت از اصفهان ، بروجن ، لردگان ، ایذه می گذرد که دارای محیطی کوهستانی است ولی حسن این مسیر این است که دیگر مجبور نیستید گردنه بلوط بلند در جاده قدیم ایذه را در شب تجربه کنید . البته حسن دیگر این مسیر این است که حدوداً 2 ساعت در وقت صرفه جویی می شود.

صبح به ایذه می رسید، بلوار اصلی شهر به سمت جنوب آن به طرف مال آقا ، باغ ملک ، مسجد سلیمان و اهواز می رود و سمت راست آن که مورد نظر ماست به طرف ده شیخ، سوسن و سلطان ابراهیم می رود.

در ابتدای جاده دشت سوسن در دل کوه، تورفتگی بزرگی وجود دارد که به  اشکفت سلیمان معروف شده است و یکی از نقاط تاریخی و دیدنی شهر ایذه است که چندین سنگ نوشته و تندیس از دوره هخامنشی را هم در دل خود جای داده است .

برای خوردن صبحانه و کمی استراحت جای خوبی است  هم محیط زیبایی دارد ، هم اغذیه فروشی در آنجا  وجود دارد.

اما ادامه مسیر  مسیر بسیار زیبا است هر دو طرف جاده دشتهای کاملاً سبز و درختان استوار، بعد از آخرین روستا به یک دو راهی می رسید که سمت چپ به طرف دریاچه و امامزاده سلطان ابراهیم که  پارکینگ کنار دریاچه وجود دارد می رسد در اینجا ایستگاه قایق های مسافربری  به تمامی نقاط پشت سد شهید عباس پور و جود دارد.

امسال هرقایق حدود صد هزار تومان کرایه رفت و برگشت برای هر پنج نفر دریافت می کند.

وسایل کمپ و شب مانی خود را برداشته و به کنار ساحل بروید. سوار قایق شوید  بعد از 45  دقیقه روی آب بودن می توانید در ساحل آن طرف که منتهی به دره های مختلفی است  پیاده  شوید و پس از طی 20 دقیقه کوهیپمایی حتما در یکی از دهها منطقه مناسب کمپ خواهید رسید . البته خود افراد صاحب قایق نیز نقاط زیادی را مد نظر دارند که می تواند راهنمای شما باشد.

حالا وقت استراحت و ناهاری دلچسب کنار ساحلی زیبا و بی نظیر است.

روز دوم را هم به شناسایی محیط اطراف و لذت بردن از طبیعت  منطقه والبته شنا و قایق سواری  بپردازید . در منطقه آبشار زیبائی به نام آبشار نگین وجود دارد که حداقل نیاز به پنج ساعت کوهپیمائی دارد و برای رسیدن به آن می توانید از راهنمای محلی استفاده کنید ولی اگر زمان کمی دارید و نمیتوانید یک روز دیگر را زمان بگذارید راهی مسیر برگشت شوید.

 

مسیری که برای برگشت شما انتخاب کرده ایم کمی طولانی اما زیباتر است و در هنگام روز جلوه بسیار زیبائی دارد. مسیر چمن گلی، بازفت به اردل و شلمزار، مسیری به غایت زیبا و پر از پیچ و خم های کوهستانی زیبا منتظر شما است و بعد از آن هم از فرخ شهر به اصفهان خواهید رسید.

سفر خوش

 احسان ناجی

چاپ در روزنامه اصفهان زیبا مورخ 15/1/95

 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه