سبد (0)

نرم افزار حقوق دستمزد بوستان - اطلاعات شخصی

آموزش نرم افزار حقوق دستمزد بوستان- اطلاعات شخصی

نقطه ی آغاز کار در نرم افزار حقوق و دستمزد بوستان، ثبت اطلاعات شخصی است. در این مرحله است که بلافاصله بعد از ثبت اطلاعات یک کد پرسنلی که در همه ی قسمت های نرم افزار حقوق و دستمزد مورد استفاده قرار می گیرد به پرسنل اختصاص داده می شود. در سایر منوها می توانید از این کد پرسنلی استفاده کنید.

صفحه ی اصلی برنامه

برای ثبت اطلاعات شخصی می توانید از منوی اطلاعات پایه، گزینه اطلاعات شخصی پرسنل را انتخاب کنید و یا وسط صفحه روی اطلاعات شخصی کلیک کنید. فرم مربوطه باز می شود. یکی از ویژگی های این نرم افزار سربرگی بودن فرم های اصلی آن است. وقتی شما فرم را باز می کنید فرم به صورت یک سر برگ یا tab باز می شود و در کنار سایر سربرگ ها قرار می گیرد. این بدان معناست که برای رفتن به یک قسمت دیگر برنامه نیازی به بستن سربرگ فعلی نیست، شما فقط فرم بعدی را در سربرگ جدید (یا اگر قبلا باز شده در همان سربرگ خواهید رفت) باز کنید.

همانگونه که ملاحظه می فرمایید تمام فیلدهای اطلاعاتی مورد نیاز برای امور مربوط به حقوق و دستمزد در این فرم لیست شده است. در سمت راست لیست پرسنلی که تاکنون در سیستم حقوق و دستمزد شرکت شما ثبت گردیده است نمایش داده می شود. در بالای همین لیست شما می توانید پرسنل مورد نظرتان را با استفاده از نام خانوادگی یا کد ملی جستجو نمایید.

در ادامه در رابطه با روند ثبت، ویرایش و حذف پرسنل در نرم افزار حقوق و دستمزد بوستان توضیح خواهیم داد:


آموزش نرم افزار حقوق و دستمزد بوستان- ثبت اطلاعات شخصی

برای درج پرسنل جدید در سیستم حقوق و دستمزد بوستان، ابتدا می بایست، فرم ورود در حالت ثبت باشد، هنگامی که دکمه ی پایین واژه ی "ثبت" را نشان می دهد یعنی فرم در حالت ثبت می باشد. هنگامی که این دکمه کلمه ی "ویرایش" را نشان دهد فرم در حالت ویرایش می باشد.

فیلدهای الزامی در ثبت اطلاعات شخصی

نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی، سال ورود، سریال شناسنامه، تاریخ تولد

در ابتدا نیازی نیست شما در فیلد شماره پرسنلی مقداری را وارد نمایید. این فیلد برای جستجو و نشاندن اطلاعات یک پرسنل بر اساس شماره پرسنلی استفاده می شود.

توجه فرمایید در صورتی که کد ملی نامعتبر باشد یعنی از الگوی کد ملی مربوط به سازمان ثبت احوال پیروی نکند نرم افزار حقوق و دستمزد بوستان اجازه ثبت اطلاعات پرسنل را نمی دهد. در ضمن کد ملی تکراری نیز قابل قبول نمی باشد.

پس از کلیک روی دکمه ی ثبت اطلاعات ثبت می شود و یک شماره پرسنلی به پرسنل اختصاص می دهد. شماره پرسنلی از دو رقم سال آغاز به کار و سه رقم شمارنده تشکیل شده است. برای مثال اولین پرسنلی که در سال 88 آغاز به کار کرده است دارای کد پرسنلی 88001 و نفر بعدی کد پرسنلی 88002 را به خود اختصاص می دهد. اگر سال آغاز به کار پرسنل ویرایش شود، به صورت اتوماتیک شماره پرسنلی او در سیستم حقوق و دستمزد بوستان تغییر می کند.


آموزش نرم افزار حقوق دستمزد بوستان- ویرایش اطلاعات شخصی

برای ویرایش اطلاعات پرسنل در سیستم حقوق و دستمزد بوستان، ابتدا باید اطلاعات را در فرم بنشانیم و سپس اقدام به ویرایش اطلاعات کنیم. نشاندن اطلاعات در فرم به چهار روش امکان پذیر است که در زیر لیست شده اند:

  • انتخاب یک پرسنل در لیست پرسنل سمت چپ فرم و سپس کلیک روی دکمه ی ویرایش در نوار ابزار بالای آن
  • انتخاب یک پرسنل در لیست پرسنل سمت چپ فرم و سپس دابل کلیک روی ردیف انتخابی
  • انتخاب یک پرسنل در لیست پرسنل سمت چپ فرم و سپس فشردن دکمه ی Enter روی ردیف انتخابی
  • وارد نمودن شماره پرسنلی پرسنل در فیلد مربوط به شماره پرسنلی

پس از اینکه پرسنل در فرم نشانده شد، دکمه ی ثبت به حالت ویرایش تغییر می کند و شما می توانید اطلاعات را با فشردن این دکمه ویرایش کنید.


آموزش نرم افزار حقوق دستمزد بوستان- ویرایش اطلاعات شخصی

حذف اطلاعات شخصی پرسنل در سیستم حقوق و دستمزد بوستان امکان پذیر است به شرطی که اولاً کاربر حذف کننده مجاز باشد که این اطلاعات را حذف کند و ثانیاً پرسنلی که قرار است حذف شود دارای اطلاعات استخدامی، قرارداد، پرفراژ و ... نباشد که اگر این چنین بود حذف پرسنل امکان پذیر نمی باشد.

برای حذف پرسنلی که شرط بالا را دارا باشند، کافی است آن پرسنل را لیست سمت چپ انتخاب کنید و دکمه حذف را در بالای لیست انتخاب کنید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه