سبد (0)

نرم افزار حقوق و دستمزد بوستان - اطلاعات استخدامی پرسنل

آموزش نرم افزار حقوق دستمزد بوستان- اطلاعات استخدامی پرسنل

پس از ثبت اطلاعات شخصی پرسنل در این مرحله نوبت به ثبت اطلاعات استخدامی پرسنل می باشد، اگر این اطلاعات در سیستم ثبت نشود هنوز امکان ادامه ی کار با سیستم وجود ندارد.

این اطلاعات، بخش مهم سیستم حقوق و دستمزد هستند و اکثر محاسبات با استفاده از این اطلاعات انجام می شود. در حقیقت این اطلاعات جدای از اطلاعات شخصی هستند، زیرا در سازمان این اطلاعات تغییر می کنند و مربوط به نقش های سازمانی، گروه های شغلی و ... هستند.


آموزش نرم افزار حقوق دستمزد بوستان- ثبت اطلاعات استخدامی پرسنل

برای اطلاعات استخدامی یک پرسنل را بتوان ثبت کرد باید ابتدا پرسنل را انتخاب کرد، برای انتخاب کافی است در فیلد شماره پرسنلی، شماره پرسنلی را تایپ نماییم، اگر شماره پرسنلی صحیح باشد، نام و نام خانوادگی در فرم ظاهر می شود و بلافاصله پس از فشردن دکمه ی اینتر یا tab به فیلد کد شغلی می رویم. اما اگر شماره پرسنلی صحیح نبود و یا تایپ نشد و به عبارت کلی در سیستم حقوق و دستمزد بوستان، فردی با این شماره پرسنلی یافت نشد، بلافاصله پس از فشردن دکمه اینتر یا tab پنجره ی مربوط به جستجوی پرسنل باز می شود و شما می توانید بر اساس کد ملی یا نام خانوادگی پرسنل را جستجو کنید و با زدن اینتر اطلاعات پرسنل جستجو شده را در فرم واکشی می شود.

انتخاب کد شغل هنگام ثبت اطلاعات استخدامی

این کد شغل دقیقا کد شغلی است که سازمان تامین اجتماعی از نرم افزار حقوق و دستمزد سازمان شما انتظار دارد که می بایست با کدهای شغل سیستم نرم افزار تامین اجتماعی یکی باشد.

می توانید کد شغل مورد نظر را تایپ کنید با این کار عنوان شغلی به صورت اتوماتیک تکمیل می گردد. یک راه دیگر این است که دکمه اینتر را فشار دهید و یا روی دکمه روبه روی کد پرسنلی کلیک کنید. با این کار پنجره مربوط به جستجوی شغل ها نمایش داده می شود. می توانید عنوان شغل مورد نظر را جستجو کنید و با فشردن اینتر آن را انتخاب نمایید.

Note

توجه داشته باشید چون تعداد کد شغل های موجود سیستم تامین اجتماعی بسیار زیاد است و جستجوی آن بسیار کند می باشد، ما در سیستم حقوق و دستمزد خود اطلاعات را شخصی سازی کرده ایم و سازمان شما ابتدا باید کدهای شغلی که در سازمان موجود است را انتخاب کند و در یک جدول ذخیره می شود. این تعداد کد شغلی خیلی کمتر از تعداد کدهای شغلی مربوط به تامین اجتماعی است و جستجو سریعتر انجام می شود. برای اطلاعات بیشتر به راهنمای مربوط به منوی انتخاب مشاغل موجود در کارگاه مراجعه فرمایید.


انتخاب رسته شغلی در نرم افزار حقوق و دستمزد بوستان

این فیلد برای استفاده در دیسکت مالیات استفاده می شود و مربوط به مالیات بر حقوق است که اداره مالیات و دارایی از نرم افزار حقوق و دستمزد سازمان شما این توقع را دارد که هنگام درج اطلاعات استخدامی این کد ثبت شود. کدهای مربوط به رسته شغلی دقیقا از نرم افزار مربوط به اداره مالیات و دارایی واکشی شده است.

شما تنها کافی است در لیست انتخابی مربوط به رسته شغلی شغل مورد نظر را انتخاب نمایید.


ثبت اطلاعات استخدامی حقوق و دستمزد بوستان- انتخاب کارگاه و ردیف پیمان

اگر نرم افزار شما دارای لایسنس بیشتر از یک کارگاه باشد می توانید چندین کارگاه را در تنها یک سیستم حقوق و دستمزد مدیریت کنید. بنابراین کافی است کارگاه مورد نظر را برای کارگر انتخاب کنید. و سپس ردیف های پیمان برای آن کارگاه را در صورت وجود انتخاب نمایید. ردیف پیمان برای سازمان هایی استفاده می شود که به صورت پیمانی یا پروژه ای کار می کنند.

Note

توجه داشته باشید که قبلاً می بایست اطلاعات مربوط به کارگاه و ردیف پیمان را در سیستم درج کرده باشید. در غیر این صورت مقادیر خالی برای این رکوردها درج می شود. برای آشنایی بیشتر با نحوه ی تعریف کارگاه و ردیف پیمان در منوی تعاریف نرم افزار حقوق و دستمزد بوستان می توانید به راهنمای تعریف کارگاه و راهنمای تعریف پیمان مراجعه فرمایید.


تاریخ شروع کار در اطلاعات استخدامی

همانگونه که مستحضر هستید، هنگامی که یک فرد تازه استخدام می شود باید تاریخ شروع به کار این پرسنل در اولین ماه ارسال دیسکت بیمه تامین اجتماعی به اطلاع سازمان تامین اجتماعی برسد. در سیستم حقوق و دستمزد بوستان برای اعلام این که پرسنلی تازه استخدام شده است می بایست تاریخ شروع کار برای این پرسنل درج شود و تیک نمایش در سی دی بیمه نیز زده شده باشد، نرم افزار تا زمانی که این تیک زده شده باشد در دیسکت بیمه تاریخ را نمایش می دهد و در غیر این صورت مقدار خالی برای سازمان تامین اجتماعی ارسال می شود.


تاریخ پایان کار در اطلاعات استخدامی

بلافاصله بعد از اینکه پرسنل، پایان کار پیدا کرد می بایست تاریخ پایان کار، به اطلاع سازمان تامین اجتماعی برسد. در این نرم افزار، کافی است که یک بار دیگر اطلاعات استخدامی ویرایش شود و تاریخ پایان کار مشخص شود. با این کار دیگر خیالتان از بابت تامین اجتماعی و جرائم احتمالی راحت باشد.

برای اینکه پرسنل در لیست کارکرد نیاید می توانید از حذف و بازیابی پرسنل استفاده کنید.

Note

برای آشنایی بیشتر با حذف و بازیابی پرسنل می توانید به راهنمای مربوط به منوی حذف و بازیابی پرسنل نرم افزار حقوق و دستمزد بوستان مراجعه فرمایید.


شمول یا عدم شمول مالیات در حقوق و دستمزد بوستان

بر اساس جدولی که اداره ی دارایی مشخص کرده است، افراد یا کلاً از معافیت مالیتی برخوردار هستند، یا در مناطق کمتر توسعه یافته هستند که مالیات آن ها 50 درصد است و یا باید مالیات آن ها به طور کامل محاسبه شود.

بر همین اساس می توانید یکی از گزینه های مورد نظر را از لیست پایین افتادنی مربوط به مالیات انتخاب کنید.

اگر قصد دارید که در دیسکت مالیات نمایش داده نشود و مالیات نیز محاسبه نگردد، باید گزینه مستمری بگیر، بازنشسته  را انتخاب کنید و تیک نمایش در دیسکت مالیات را نیز بردارد. با این کار مشکل دیسکت مالیات حل می شود.

در صورتی که می خواهید بیمه تامین اجتماعی نیز محاسبه نگردد، مثلا کارمندی بازنشسته است و نیازی به بیمه تامین اجتماعی ندارد، تیک نمایش در دیسکت بیمه را نیز بردارید.


نرم افزار حقوق و دستمزد بوستان- ویرایش اطلاعات استخدامی

بعد از این که اطلاعات استخدامی ثبت گردید، فرم برای پرسنل مورد نظر به حالت ویرایش می رود. از این به بعد با وارد کردن کد پرسنلی، اطلاعات استخدامی در حالت ویرایش باز می شود و دکمه ویرایش به جای ثبت نمایش داده می شود.

در آموزش های آتی در مورد ثبت اطلاعات تحصیلی، اطلاعات حساب بانکی، گروه های شغلی و قرار داد در سیستم حقوق و دستمزد بوستان توضیح خواهیم داد.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه